Ben-G

Frequently asked questions

English

 

SIZING:

WHAT IS MY SIZE IN EU, UK OR CM?

On our website we always indicate our shoes in "US" sizes. If you don't know which "US" size you have, we recommend taking a look at our size chart on the "How to shop" page. In this chart you can see which size you have depending on the brand.

 

PAYMENTS:

WHAT FORMS OF PAYMENT ARE ACCEPTED?

Creditcards

Others

 

REFUNDS:

CAN I GET A REFUND IF THE SIZE WASN'T RIGHT?

Yes, at Ben-G online we give the possibility to get a refund if the product isn't what you expected or the size wasn't right. For more information about out return policy we suggest you read more about it on the "Terms & Conditions" page.

 

I'VE CHANGED MY MIND AND WANT TO RETURN THE ITEM.

That isn't a problem. Just ship the item back to us (at your cost) and we'll refund you or exchange the item for a different one. In that case we'll pay for the shipping of the new item. Please note, you'll have to request the return within 14 days of receiving the product. 

 

RETURNS:

I'VE ORDERED THE WRONG SIZE.

If you want to exchange your product for a different size, you'll have to ship the product back to us yourself. We'll pay the shipping of the second product. To exchange the product please use the Return menu to the left. Please note, you'll have to request the return within 14 days of receiving the product..

HOW DO I MAKE A RETURN OR AN EXCHANGE?

If you want to return a item or exchange an item, please contact us first before sending the item back. We won't accept any return before prior communications. For more information check out our "Terms & Conditions" page

 

SHIPPING:

I'VE RECEIVED A DIFFERENT ITEM THAN I ORDERED.

Nobody's perfect, even Ben-G. It's rare but possible that you received the wrong item. If this is the case, please contact us and we'll get the right product to you as soon as possible. Free of charge, of course.

 

I ACCIDENTALLY ENTERED THE WRONG ADDRESS.

We advise you to always double check your address. If you however receive the confirmation mail and see the wrong address please contact us as soon as possible via e-mail or by phone. However, if you receive an email about the shipment of your item we can no longer stop the shipment of the package. When the package gets returned to us, we'll get in touch with you about a new delivery attempt.

 

WHAT COMPANY HANDLES MY PACKAGE?

Within the Netherlands packages are shipped through PostNL. Smaller package, like a single t-shirt, will be delivered by PostNL mail, straight into your regular mailbox. International packages are shipped by TNT/PostNL. Once they arrive in the country of destination they will be handed over to a local delivery service. Please contact TNT/PostNL for more info about the service they're working with in your country.

 

 

Nederlands

 

MAAT BEPALING:

WAT IS MIJN MAAT IN EU, UK OF CM?

Op onze website geven wij onze schoenen altijd aan in "US" maten. Als je niet weet welke "US" maat je hebt dan raden we aan een kijkje te nemen op onze maattabellen op de pagina  "Hoe te winkelen". In deze grafiek kunt je zien welke maat je hebt, afhankelijk van het merk.

 

BETAALMOGELIJKHEDEN:

WELKE BETAALMOGELIJKHEDEN ACCEPTEREN JULLIE?

Creditcard

Andere betaalmogelijkheden

 

RETOUR:

KAN IK MIJN AANKOOP TERUGSTUREN ALS DE MAAT NIET IN ORDE IS?

Ja, bij Ben-G online geven we de mogelijkheid om je product terug te sturen als de maat te klein is. Voor meer informatie over onze retour beleid raden wij je aan om onze "algemene voorwaarden" te lezen voor meer informatie hierover. 

 

IK HEB MIJ BEDACHT EN WIL HET ARTIKEL RETOURNEREN

Dit is geen probleem, neem wel eerst even contact met ons via de mail voordat je het artikel terug stuurt. Let wel op: je moet binnen 14 dagen na het ontvangst van je product contact met ons opnemen als je wilt ruilen. Doe je dat niet, dan kunnen wij het product niet meer omruilen.

 

VERZENDING:

IK HEB EEN ITEM ONTVANGEN DIE IK NIET BESTELD HEB?

Niemand is perfect, zelfs Ben-G niet. Het is erg zeldzaam, maar het is mogelijk dat u het verkeerde artikel heeft ontvangen. Als dit het geval is neem dan contact met ons op en wij verzenden het ​​juiste product alsnog naar u toe.

 

IK HEB PER ONGELUK HET VERKEERDE POSTADRES OPGEGEVEN?

Wij adviseren u om altijd uw adres dubbel te controleren. Als je echter de bevestiging e-mail hebt ontvangen met het verkeerde adres neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op via e-mail of per telefoon. Echter, als u een e-mail over de verzending van uw object heeft ontvangen kunnen wij de verzending niet meer stoppen. Indien PostNL het pakket niet kan aflevern, wordt deze naar ons teruggestuurd. Als wij het pakket weer in ontvangst hebben nemen wij meteen contact met u op. 

 

WELK BEDRIJF HANDELT MIJN VERZENDING AF?

In een normaal geval worden pakketjes verzonden met de pakketdienst van PostNL. Deze service levert van maandag tot zaterdag. Kleinere pakketjes zoals een enkel shirt wordt met de normale post van PostNL verzonden. Deze pakketten passen gewoon door de brievenbus. Normaal gesproken worden de pakketten aangeboden op de dag nadat de bevestigingsmail van de verzending is verstuurd. PostNL kan deze levertijd van één dag niet altijd garanderen, maar in 99% van de gevallen zal dit gewoon lukken. Ook is het mogelijk om via PostNL een pakketje te traceren, in de mail waarin de verzending wordt bevestigd vind je de track-and-trace code.

 

 

FOLLOW US    
SIGN UP FOR THE NEWSLETTER